In deze periode maak je een toets over de wiskundige grondbegrippen van de lineaire algebra.
Deze toets telt voor 50% mee.
Daarnaast maak je per les programmeer opdrachten in javascript. Op een gegeven moment wordt je mondeling overhoord over
de opgedane kennis. Deze overhoring telt voor 25% mee.
Als laatste maak je nog een eigen wereld, een creatief onderdeel waarmee ook nog 25% valt te verdienen.
In deze cursus programmeer je in Javascript, waarbij we een object georiënteerde benadering zullen volgen.
Je bent al met objecten aan de slag geweest in de Javascript cursus. Bijvoorbeeld in de opdracht:
document.getElementById('invoer1').value; gebruik je de objecten document en het element met id invoer1.
Objecten hebben object specifieke functies (b.v. getElementById( ... ) ) en specifieke variabelen (b.v. value).
Documentatie over het gebruik van objecten gedefinieerd in een klas (class) is te vinden op onderstaande websites. Vooral de Net Ninja video's zijn het bekijken waard.
Als je iets meer wilt weten over animatie in de browser dan is deze video een goed startpunt van waaruit je een beslissing kunt nemen hoe verder te gaan.
Begrippen als conditie (if), herhaling (for) en rijen (array) worden geacht bekend te zijn. Ben je dat deels vergeten, dan raad ik ten zeerste aan om de details dan in de cursus Javascript, of bij W3schools ( if, for, array, ) te bestuderen.
// begin van een wereld die we willen tekenen this.huis = new MatrixLA( [ [100.0,210.0,160.0,100.0,100.0,210.0,210.0], [210.0,210.0,250.0,210.0,100.0,100.0,210.0] ]); // einde van die wereldGebruik de methode getData() om het MatrixLA object huis te tekenen in de methode paint. (Vervang de oude code voor het tekenen van het huis op zijn kop. Dit doe je als volgt:
var data=this.huis.getData(); ctx.strokeStyle = 'blue'; this.drawPolyLine(data,ctx);
var draaihuis=this.roteer.multiplyRight(this.huis); ctx.strokeStyle = 'red'; var data=draaihuis.getData(); this.drawPolyLine(data,ctx);Herbruik draaihuis om het huis in een lus een volledige cirkel te laten afleggen.
this.Vh=new MatrixLA([[1,0,0,0],[0,1,0,4],[0,0,1,0],[0,0,0,1]]);(Wat doet deze matrix?) en zorg dat je met deze matrix 3 kopiën maakt en toevoegd aan het Wereld object.